شهر : کاشان
ثبت این خدمت با کارگزاری Aromede
مالکیت معنوی (اختراع و نشان تجاری)
تعداد موضوعات خدمت : ۲حق مالکیت بشر بر داراییهای ارزشمند خود، مفهومی است که از دیرباز در متون حقوقی و قانونی مختلف آمده است. اما آیا تمامی داراییها، از جنس داراییهای فیزیکی و ملموس، مانند زمین، ساختمان، تجهیزات و یا داراییهای مالی هستند؟ نقش داراییهای نامشهود، مانند اعتبار و شهرت یک کسبوکار و یا نتایج حاصل از یک ایده ذهنی جدید و نوآورانه چیست و چگونه باید از آنها محافظت نمود؟
اینها پرسشهایی است که با افزایش نسبی ارزش داراییهای نامشهود و اهمیت یافتن دانش و فناوری در تمامی شئون زندگی بشر، ذهن بسیاری از کارآفرینان، محققین و سیاستگذاران را به خود مشغول نموده است. مفهوم «مالکیت فکری» یا «Intellectual Property-IP» پاسخی است به این نگرانیها که به چگونگی حفاظت از حقوق و داراییهای فکری نوآوران و مخترعین اشاره دارد.
- در برخی کشورها، جهت ورود محصول از جمله داروها به بازارشان مقررات خاصی وجود دارد. یکی از این قوانین ثبت محصول یا داروی موردنظر در آن کشور است. کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری از ثبت محصول یا دارو در کشورهای هدف صادراتی شرکتهای دانشبنیان حمایت مینماید.
- علامت تجاری، تصویر ذهنی مشتریان و بازار یک محصول یا شرکت یا گروهی از شرکتها در بازار است. علامت تجاری حاوی پیامهایی درباره کیفیت، قیمت، سطح فناوری، قابلیت اعتماد و هر آن چیزی است که در بازار مربوطه منبع ارزش بوده و حامل ارزش برای مشتری است. این تصویر ذهنی و انتزاعی در اقلامی نظیر نام و نشان تجاری، شعارها، الگوهای تبلیغاتی و نظایر آن نمود خارجی پیدا میکند. از آنجا که لازمه حضور مداوم در بازارهای بینالمللی داشتن علامت تجاری معتبر و حفظ آن در بازارهای هدف است، کریدور از ثبت علامت تجاری در بازارهای بینالمللی هدف حمایت مینماید. این دستورالعمل نحوه دریافت خدمات کریدور صادرات از ثبت علامت تجاری در خارج از ایران را و همچنین میزان حمایتهای اختصاص یافته از طریق معاونت علمی و فناوری را تشریح مینماید.
مقالات مرتبط
هیچ مقاله ای یافت نشد